FAQ

Često nas kontaktiraju ljudi i kažu: ”Uopšte ne znam šta se doogodilo. Sat je bio lepo pozicioniran a sada nije ni na desetoj strani. Baš sam se trudio i radio optimizaciju. Možete li da pogledate i pomognete nam?” Upravo ta velika želja i nestrpljenje da se nađete na prvoj strani vas može dovesti u nezgodnu poziciju da vas pretraživač penalizuje i skloni vaš sajt. Kako Google funcioniše? Pretraživači menjaju svoj algoritam putem koga rangiraju sajtove. Ovo nas tera na kontinuirano unapređenje i rad na sajtovima. Šta to podrazumeva? Podrazumeva pre svega kvalitetan sadržaj, a onda i dobre linkove i korišćenje društvenih mreža. Nevolja sa penalizovanjem sajtova je u tome što mogu ali i ne moraju da vas upozore, budući da se kazne često rade automatski. Može se desiti da i dobri SEO stručnjaci ne mogu da vam pomognu.   Evo samo nekoliko od bezbroj mogućih razloga za to:
  1. Korišćenje nedozvoljenih radnji (black hat) tehnika za optimozaciju sajta
  2. Duplirani sadržaj
  3. Spamovanje (putem komentara na drugim sajtovima npr.)
  4. Previše plaćenih linkova ka vašem sajtu (kupovina linkova)
  5. Prevelik broj recipročnih linkova
  6. Greške poput 404 grešaka na sajtu
  7. Zloupotreba meta tagova na samom sajtu
  8. Sadržaj prenatrpan ključnim rečima
  9. Skriveni sadržaj i linkovi na sajtu
  10. Zloupotreba linova u footer-u sajta
  11. Nepostojanje XML mape sajta
  12. ”Padanje” tj. nefunkcionisanje sajta
  13. Sporo učitavanje sajta
  14. Brza izgradnja linkova
  15. Previše ili premalo linkova sa vašeg ka drugim sajtovimaKako biste izbegli ovu neprijatnu situaciju, najbolje je da preskočite ”učenje optimizacije sa interneta” i prepustite to profesionalcima.
Na početku optimizacije vašeg sajta potrebno je da razmislite i izaberete odgovarajuće ključne reči. Ovde imamo tri važne stvari. Šta to znači? Razmislite – ovo je vrlo važno. Ukoliko se ne razumete u optimizaciju, prepustite to nekome ko se razume. Konsultant će u skladu sa vašim predlozima i željama da uradi analizu i dotera vaše predloge. Razmislite čime se zaista bavite i šta stvarno piše na vašem sajtu. Razmislite da li na sajtu postoji mesto, stranica, koju biste optimizovali za određene ključne reči. Izaberete – ukoliko želite i sami ovim da se pozabavite na raspolaganju vam stoji Google Keywoord Planner. Besplatan alat kojim možete testirati vaše željene ključne reči. Dobićete indikativne rezultate koliko puta se odredjena reč/fraza ukuca u Google mesečno. Ovde ima još detalja koje je potrebno podesiti. Odgovarajuće – nije dovoljno da reč ima veliki broj pretraga (čak to i ne mora da bude presudan kriterijum) već uključite logiku. Pogledate konkurenciju. Vodite računa da ne izaberete neku generički opštu ključnu reč (npr. proteza, max factor, nekretnine i sl). Kada neko na ovaj način ukuca nismo sigurni šta stvarno želi. A mi naravno želimo korisnike koji imaju nameru da kupe nešto ili se bar raspituju u nameri da obave kupovinu. Takođe, kreativne ideje da stavljate ključne reči koje donose mnogo pretraga a vi se ustvari ne bavite baš time (nemate tu uslugu ili proizvod) zaboravite. Imajte u vidu da ”koliko % ključnih reči u tekstu ima” je davno prevaziđena metoda. Ne ponavljajte reči do besvesti kako bi Google video da vi stvarno pišete o tome. Izbor ključnih reči je vrlo, vrlo bitna stavka u optimizaciji sajta. Zbog čega? Posto. Ako izaberete pogrešne ključne reči, i ako dođete na prvu stranu, bićete na pogrešnoj prvoj strani, tamo gde vas klijenti ne traže. Zato toplo preporučujemo, izbor ključnih reči i celu optimizaciju prepustite nekome ko se bavi time. Pozovite nas !
Često nas pitaju: A kako vi to radite? Kako baš taj sajt bude na prvoj strani? Mi smo mislili da je sigurno ta kompanija bolja od drugih pa se tu našla. Ovo može da bude ali ne mora da znači. To što je sajt na prvoj strani znači jedno od dva sledeća: 1. dobro je optimizovan za Google tj. bolji je od konkurentskih sajtova ili 2. konkurencija je slaba i lako se probio na prvu stranu A kako Google uopšte zna gde da vas nađe i na koju stranicu da stavi vaš sajt? Jednostavno je. Google čita! Da, da, baš tako, čita šta piše na vašem sajtu. Zato je vrlo važno da sami upišete ono šta želite da Google pročita. Sajt koji se npr. bavi kugličnim ležajevima i koji je odličan se sigurno neće pojaviti na prvoj stranici ako neko ukuca ”frizer beograd”, ma koliko da je dobar. Vrlo je važno da sredite sajt u skladu sa SEO standardima tj da optimizujete sajt. Takođe važno je da znate da pretraživači ne vide šta je na slikama koje ste stavili na sajt. Oni samo čitaju ukoliko ste toj slici dali naziv.

Šta je online SEO ili optimizacija sajta online?

Potrebno je da sredite meta podatke, opis, naslov, ključne reči. Odatle će Google da pročita o čemu se radi na vašem sajtu i rangira za odgovarajuću ključnu reč. Ukoliko ovo ne uradite, Google će sam pročitati ali dolazite u poziciju da možda pročita drugačije nego što biste vi voleli i da vaš sajt ne izadje u rezultatima pretrage ili izadje ali za pogrešnu ključnu reč. Koliko često Google posećuje sajtove i kako? Google preko svojih ”paukova” (spiders) povremeno posećue sajtove. To povremeno ne znači ni svakog dana ni svake nedelje. Nekoliko puta godišnje je najpreciznije. Postoje načini da ga malo podsetite na svoj sajt ali generalno to nije prečesto. Iz tog razloga takođe ne morate svoju poziciju na Google proveravati toliko često. Nema velikih i pravih promena npr. svake nedelje.  Optimizacija sajtova traži strpljenje i vreme.
Savet 1: Često nas klijenti pitaju: Da li je potrebno da ključna reč bude u domenu? Šta to znači? U našem slučaju bi to značilo da nam domen umesto www.envie.rs bude nešto šta bi u sebi sadžalo ”optimizacija-sajta”. Odgovor je jednostavan: Lepo je da u domenu imate ključnu reč ali to nije presudno za pozicioniranje. Pre bismo vam savetovali da uzmete nešto što se lako pamti i atraktivno je za posetioca. Savet 2: Takođe, vodite računa o dužini domena. Da li stvarno želite da neko ukucava tri reči sa sve crticama izmedju da bi došao do vašeg sajta? Npr, ukoliko imate auto perionicu, umesto da uzmete www.auto-perionica-novi-beograd.rs savetovala bih vam nešto kraće i primamljivije za pamćenje, recimo: operikola.rs Savet 3: Treća važna stvar jeste ekstenzija domena. Iako većina ljudi misli da je .com atraktivnije ili modernije ili šta već, ukoliko se koncentrišete na lokalnu pretragu bolje vam je da uzmete domen .rs Šta znači ”lokalna pretraga”? To znači da želite da se pozicionirate na lokalnom pretaživaču. Konkretno u Srbiji to bi bio Google.rs i domen.rs
Iz našeg iskustva, kada nam zazvoni telefon i čujemo: ”Dobar dan, da li je to agencija? Hteo sam da pitam koliko košta da dodjem na prvo mesto?”, najčešće (da ne kažem nikada) posao se ne sklopi. Kada razmišljate o optimizaciji svog sajta i pozicioniranju na Google, molim vas da imate širu sliku i da na to ne gledate kao na trošak. Optimizacija sajta je investicija a ne trošak. Bez obzira koliko investirate kod nas ili naših kolega, ukoliko vas dovedu na prvu stranu ili još bolje na prvo mesto, nema tih para koje vi možete da im platite. Zvuči grubo ali je tako. O predostima optimizovanog sajta smo već pisali i možete ih pročitati. Računica je vrlo prosta. Bilo da se bavite uslugama ili proizvodnjom, stavite na papir. Uzmimo u obzir činjenicu da 90% ljudi ne prelazi na drugu stranu Google, kada nešto traži. Zamislimo da imate sajt vezan za pranje tepiha, Kada ukucamo ”tepih servis Beograd” izlazi nam 118.000 rezultata. Samo njih 10 je na prvoj strani. Dakle ako niste na prvoj strani imate samo 10% šanse da vas neko vidi preko interneta.  Mesečno 720 puta ljudi ukucaju u Google ”Tepih servis Beograd”. Dakle imate 720 šansi da vas neko pronađe. Ukoliko ste na prvoj strani 90% šanse da se nađete u tih 720 je tu. Uzmimo da u proseku pranje tepiha kosta 1.000 dinara. I neka samo 10% kupi baš vašu uslugu, to je 72×1.000= 72.000 dinara mesečno  (a da ne pominjemo ukoliko više od 10% kupi kod vas). Uporedite: Koliko je potencijalnih prodaja ukoliko ste na prvoj strani? Koliko plaćate optimizaciju sajta? Prosto, zar ne?